dissabte, 21 de gener del 2017

IRLANDA, Ruta verda SKY ROAD

Estem de ruta  per Irlanda, sobre tot caminant per paratges naturals de gran bellesa, per alguna cosa es diu que Irlanda és l’illa maragda.

Irlanda es coneix trepitjant-la...

En estos moments som a la regió de Connemara on està el llac Corrib que ens envolta en cada moment, acabem de visitar Galway i abans altres llocs idíl·lics. En tot moment trobem paratges preciosos.

Irlanda es coneix experiementant la natura...

En molts casos són escenari de pel·lícules, de fet fem una parada en un vell pont, escenari “el hombre tranquilo”, rodada principalment en Cong, que també visitem.
Irlanda es coneix visitant llocs de llegenda...

En esta zona la majoria de gent parla gaèlic i la cultura ancestral es conserva. M’agrada este aspecte, és un gust escoltar la musicalitat d’una llengua tan antiga, no entenc res però tant se val. És important que no es perda.

En este moment, la nostra destinació està clara. Hui volem caminar per un paratge incomparable, estic parlant de "la ruta del cel", Sky road. Són 11 quilòmetres. Segons qui ho mire, serà molt o poc. Amb eixe nom imaginem què podem trobar i tenim ganes de començar.

Anem a passejar per la ruta sky road...

Però abans hem d’anar a Clifden, al comtat de Galway, la ciutat més important de la regió de Connemara, lloc preferit pel turisme que passen per la zona. Està ple de restaurants, pubs tendes i cafeteries... no deixa de ser un poble amb encant pesquer que en agost celebra un festival  dedicat a una espècie de poni autòcton. De fet vegem cavalls en el nostre recorregut... uns quants.. el que demostra estima per este animal.

El passeig és fàcil...

L’oratge és perfecte.  Comencem a caminar per una ruta ben senyalitzada i fàcil de trobar, el camí no té cap dificultat, només s’ha de tenir en compte que no són pocs quilometres i que s’ha d’estar caminant durant hores.

Però val la pena. El millor són les vistes precioses de la badia de l’oceà atlàntic. Fem el passeig amb tranquil·litat... passem per granges, terreny agrícola, anem sense presses amb temps d’assaborir les vistes,  fer fotos, descansar, dinar... l’únic inconvenient és que és carretera transitada per cotxes i no senda per vianants. La  Road sky, de terra i estreta, va per la part baixa, però segons conten qui l'ha feta, les vistes no són tan boniques.

El camí de dalt, per on nosaltres anem,  és el més popular i el que més es fa perquè les vistes són millors, tanmateix jo mire constantment el que va per baix i pense que tal volta el faça en altre moment, és de terra i estret, però  no molestaran el cotxes i el pas de tanta gent.

De camí vegem cases i un hotel, també ruïnes del que seria un castell i mirant l’oceà...s’hi veuen illes. El més bonic és l’agradable passeig i respirar aire pur i sa directe de l’oceà.

procedència google imatges

I de camí veiem paisatge i castells...

No ha estat una ruta cansada, arribem al final ben contents i contentes perquè l’exercici dóna energia i força.